I videoguiden vil du kunne lære, hvordan du giver en procentrabat på alle de aktive produkter på webshoppen.
Gå til menu > kampagner > prisregler for katalog.
Under denne fane vil du få et overblik over alle de prisregler, du tidligere måtte have oprettet.
For at tilføje en ny prisregel/kampagne, skal du trykke på den grønne knap ”Tilføj ny regel” i højre side. Når du får vist et nyt vindue, skal du udfylde de oplysninger, hvor der er en rød stjerne (læs *) ved.
Start med navnet - vil du f.eks. have 20% på alle produkter, vil det være en god idé at skrive det her. Vil du have prisreglen/kampagnen til at være gældende med det samme, skal du huske at sætte den til at være ”aktiv” under status.
Vælg derefter de kundegrupper, du vil have skal kunne benytte sig af denne kampagne. Ønsker du, at der skal være en bestemt start- og slutdato, kan du passende indtaste dette under kundegrupperne.
Gå op i fanen under teksten ”Prisregel for katalog” og tryk på ”betingelser”. Her skal du udfylde hvilke betingelser, der skal opfyldes, før produkterne kan blive en del af den kampagne, du er ved at oprette. Hvis du ønsker, at kampagnen skal gælde ALLE dine produkter på webshoppen, behøver du ikke udfylde eller ændre noget i denne fane.
Skulle det i stedet være en bestemt kategori, der skulle være 20% på, trykker du på det grønne plus (læs +), hvorefter du vælger betingelse. Vælg kategorier ved efterfølgende at trykke på de tre punktummer (læs …). Nu vil du se, at der kommer et lille hvidt og blåt tavleikon frem. Tryk på denne. Nu kan du vælge kategorierne.
Naviger videre til handlinger, der står ved siden at betingelser længere oppe på siden. Vil du give en procentrabat på original prisen skal du under anvend vælge den mulighed, der hedder ”By Percentage of the Original Price”. Skriv derefter procentsatsen ind i rabatbeløbet. Altså skal der stå 20, hvis du tidligere bestemte dig for, at du ville oprette en prisregel med 20% i rabat.
Ønsker du ydermere, at det skal gælde varianter/simple produkter til konfigurerbare produkter, trykker du ned på ”ja”, hvorefter du igen skriver den ønskede procentsats ind.
Når du mener, at du har fået udfyldt de informationer, der er relevante for din prisregel, går du op og trykker på den grønne knap, der viser ”Gem og kør”. Siden opdateres, og du vil blive taget til forsiden for prisregler for katalog, hvor din nyoprettede prisregel nu gerne skulle være at se under det navn, du har givet den.
Dog er det her yderligt vigtigt, at du går op og holder musen over ”Drift Status” og så trykker ned på ”Opdater Frontendcache”, så den bliver implementeret på din webshop.
Gå til din webshop og dobbelttjek, at dine produkter nu har fået trukket 20% fra den originale pris.
Hvis du ønsker at deaktivere kampagnen og ikke har sat en slutdato på, kan du igen gå ind i backend og gå til prisregler for katalog under kampagner. Sæt statussen til at være ”inaktiv”, tryk ”gem og gør” og husk også at opdatere frontendcache under ”drift status”, for at være sikker på, at kampagnen nu ikke længere er tilgængelig på webshoppen.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.